یکی از راه هایی که میتوانید داده ها را در اکسل سازمان دهی کنید و به راحتی آن ها را طبقه بندی کرده و به ان ها دسترسی پیدا کنید ساخت جدول در اکسل میباشد. در این مقاله میخواهیم صفر تا صد نحوه ایجاد TABLE در اکسل و مزایای آن را برای شما توضیح دهیم.
اگر تا پایان مقاله سوالی در ذهن شما باقی ماند میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا برترین اساتید اکسل ما پاسخ شما را در کوتاهترین زمان پاسخ دهند.
در اکسل 2007 و نسخه های بعدی اکسل می توانید از دستور Table برای تبدیل لیستی از داده های سازمان یافته به یک جدول اکسل فرمت شده استفاده کنید. جداول اکسل ویژگی های زیادی مانند مرتب سازی و فیلتر دارند که این ویژگی ها به شما در سازماندهی و مشاهده داده های خود کمک زیادی می کند.
توصیه میکنیم در بیشتر مواقع باتوجه به موقعیت، فهرستهای خود را بهعنوان جداول اکسل فرمبندی کنید تا از آن ویژگیها و بسیاری از مزایای دیگر که در زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.
به طور کلی میتوان گفت جدول اکسل محل قرار گیری داده های مرتب شده ای است که این داده ها در سطر ها و ستون ها قرار گرفته اند و میتوان به راحتی از طریق جدول اکسل این داده ها را مدیریت و آنالیز کنید. تفاوت بین داده های اکسل و جدول در اکسل را میتوانید در تصویر زیر مشاهده کنید.
قراردادن لیست داده ها به عنوان جدول اکسل بسیار ساده است و فواید زیادی دارد و فقط چند اشکال دارد.
در این بخش میخواهیم مزایای جدول اکسل و ذخیره داده ها در فرمت جدول را به شما توضیح دهیم.
اگرچه استفاده از جداول نامگذاری شده اکسل دارای چند اشکال است، بنابراین ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که ترجیح دهید از آنها استفاده نکنید. مثلا:
قبل از ساخت جدول در اکسل، این دستورالعمل ها را برای سازماندهی داده های خود دنبال کنید تا بتوانید از مزایای ساخت جدول در اکسل بهره مند شوید.
پس از سازماندهی داده های جدول، همانطور که در بالا توضیح داده شد، آماده ساخت جدول در اکسل هستید و میتوانید اقدام به این کار کنید.
در این حالت شما یک جدول در اکسل را ساخته اید که میتوانید داده های این جدول را مدیریت کنید و فیلتر های مختلف را این داده ها اعمال کنید.
سلول های عنوان جدول اکسل دارای فلش های کشویی هستند که می توانید از آنها برای مرتب سازی یا فیلتر کردن داده ها استفاده کنید.
توجه: در اکسل 2013 و جدیدتر، میتوانید از Excel Table Slicers برای فیلتر کردن سریع دادههای جدول استفاده کنید.
در برخی از جداول اکسل، ممکن است بخواهید دکمه های فیلتر خودکار را در ردیف عنوان جدول خاموش کنید.
در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید فیلترها را غیرفعال کنید:
برای غیر فعال کردن فیلتر های جدول اکسل به روش زیر عمل کنید:
بعد از آموزش ساخت جدول در اکسل نوبت به تغییر نام آن میرسد یک نام پیشفرض مانند جدول زیر داده میشود. شما باید این نام را به نامی معنادار تغییر دهید تا کار کردن با جدول بعداً آسانتر شود.
برای تغییر نام جدول باید مراحل زیر را انجام دهید:
شاید یکی از مهمترین سالاتی که برای شما مطرح شود این باشد که |چگونه در اکسل جدول بکشیم که سبک خاصی داشته باشد و بتوانیم از ویژگی های این جدول در اکسل استفاده کنیم.
هنگامی که یک جدول در اکسل ایجاد می کنید، به جای استفاده از سبک پیش فرض، می توانید یک سبک خاص را از گزینه های Table Style اعمال کنید.
سپس، هنگامی که آن سبک را اعمال میکنید روی گزینه حذف قالببندی سلول فعلی از محدوده داده کلیک کنید.
وقتی جدولی را با دستور Table در تب Insert Ribbon ایجاد میکنید، جدول هر قالبی را که در حال حاضر دارد حفظ میکند و سبک جدول پیشفرض در آن اعمال میشود.
اگر می خواهید هنگام ایجاد جدول اکسل از یک سبک جدول خاص استفاده کنید باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
پس از ایجاد یک جدول اکسل، نشان دادن کل برای یک ستون یا برای چندین ستون با استفاده از ویژگی جدول داخلی آسان است.
برای نمایش کل:
مجموع محاسبات ردیف جدول در اکسل
هنگامی که برای اولین بار یک ردیف در جدول اضافه می کنید، اکسل به طور خودکار یک فرمول Subtotal را در آخرین ستون از ردیف کل قرار می دهد تا مجموع یا تعداد موارد موجود در آن ستون را نشان دهد.
اگر ورودی ها همه اعداد باشند، اولین آرگومان 109 – SUM است.
اگر ورودی های غیر عددی وجود داشته باشد، اولین آرگومان 103 – COUNTA است.
مجموع داده های فیلتر شده
به عنوان مثال، یک فرمول AGGREGATE را در ردیف Total اضافه کنید – این فرمول دارای توابع و گزینه های بیشتری نسبت به SUBTOTAL است.
هنگامی که ردیف مجموع نشان داده می شود، میتوانید از یکی از روش های زیر برای اضافه کردن داده ها به جدول اکسل استفاده کنید.
یک ردیف جدید اضافه کنید
برای افزودن یک ردیف داده جدید:
سوالات متداولساخت جدول در اکسل چگونه است؟
برای ساخت جدول در اکسل یک سلول را در لیست داده هایی که در نظر دارید انتخاب کنید.
در نوار بالا در نرم افزار اکسل روی تب Insert کلیک کنید. در بخش Tables در این قسمت روی گزینه Table کلیک کنید. پنجره Create Table باز میشود و محدوده داده های شما باید به طور خودکار ظاهر شود و گزینه My table has headers را باید تیک بزنید. در صورت لزوم، می توانید محدوده را تنظیم کنید و کادر را علامت بزنید.
برای ذخیره این تنظیمات روی OK کلیک کنید. روش دیگر در مقاله توضیح داده شده است.ساخت جدول اکسل با سبک خاص به چه صورت است؟
در مقاله روشی که میتوانید استایل جدول را تغییر دهید و جداولی منحصر به فرد در اکسل ایجاد کنید را به شما توضیح داده ایم.
دیدگاه شما