قرار دادن عکس در سلول اکسل2016، 2019، 2010|گذاشتن عکس در اکسل

یکی از کار هایی که در اکسل بسیار مورد استفاده قرار میگیرد این است که در سلول های اکسل عکس و. یا فیلم قرار دهید. ما در این مقاله میخواهیم به صورت مرحله به مرحله و به صورت کاملا تصویری نحوه قرار دادن عکس در سلول اکسل را توضیح دهیم. اگر در پایان این مقاله درباره انواع روش گذاشتن عکس در سلول اکسل سولی داشتید که در مقاله به آن پاسخ داده نشده بود میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید.

گذاشتن عکس در اکسل

در این قسمت میخواهیم روش های مختلف برای قرار دادن عکس در سلول اکسل را بررسی کنیم. وارد کردن عکس در سلول یا خانه های اکسل در ورژن های مختلف به یک صورت میباشد و اگر شما قصد راهنمایی برای گذاشتن عکس در اکسل 2019 ، قرار دادن عکس در سلول اکسل 2016، گذاشتن عکس در اکسل 2007 و گذاشتن عکس در اکسل 2010 را دارید این مقاله در همه ورزن های اکسل میتواند به شما کمک کند.

روش های مختلفی برای گذاشتن عکس در سلول اکسل وجود دارد که ما در این مقاله تمام روش ها را بررسی کرده ایم تا شما به کوچکترین مشکلی برنخورید.

درج تصویر در سلول اکسل از کامپیوتر

قرار دادن یک تصویر ذخیره شده در رایانه شما در سلول اکسل بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این 3 مرحله سریع است:

  • در صفحه گسترده اکسل خود، روی سلولی که می خواهید یک عکس را در آن قرار دهید کلیک کنید.
  • به تب Insert و سپس به بخش Illustrations در این تب بروید و روی Pictures کلیک کنید.
درج تصویر در سلول اکسل از کامپیوتر
  • در این قسمت پنجره Insert Picture باز می شود و شما میتوانید عکس مورد نظرتان را از فایل های موجود در کامپیوتر انتخاب کنید و روی Insert کلیک کنید. این عکس انتخاب شده را نزدیک سلول انتخاب شده قرار می دهد که شما باید این عکس های انتخابی را در سلول مورد نظر قرار دهید.
اموزش درج تصویر در سلول اکسل از کامپیوتر
  • اگر چندین عکس برای درج در سلول اکسل انتخاب کرده اید (برای درج چندین تصویر در یک زمان، کلید Ctrl را فشار داده و نگه دارید و سپس روی Insert کلیک کنید، مانند تصویر زیر) این عکس ها در بخشی از اکسل قرار خواهد گرفت نه سلول های مورد نظرتان. شما برای آن که آن ها رابه سلول مورد نظر ببرید نیاز است روی آن ها کلیک راست کرده و آن ها را drag & drop کنید به سلول مورد نظرتان.(عکس را با کلیک موس بگیرید و بکشید و در سلول مورد نظر رها کنید.)

متناسب کردن عکس با اندازه سلول

برای آن که سایز تصویر برای قرار دادن عکس در سلول اکسل متناسب با سایز سلول اکسل باشد میتوانید از دو راه این کار را انجام دهید.

  • به صورت دستی عرض و طول و ارتفاع برای تصویرتان انتخاب کنید.
  • در حاشیه های تصویر نشانک هایی وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از آن ها لبه های تصویر را مماس لبه های سلول اکسل کنید.
متناسب کردن عکس با اندازه سلول

بهترین روش متناسب کردن سایز تصویر با اندازه سلول اکسل

همان طور که رد بالا به آن اشاره کردیم شما میتوانید از روش های مختلفی برای تغییر سایز عکس متناسب با سایز سلول اکسل استفاده کنید که بهترین روشی که در همه ورژن های اکسل جواب میدهد و به کار شما سرعت میدهد را در این قسمت با هم بررسی میکنیم.

برای متناسب کردن دقیق عکس با اندازه سلول اکسل نیاز است مراحل زیر را انجام دهید.

  • تصویر مورد نظرتان را در سلولی از اکسل انتخاب کنید و روی آن کلیک کرده و همزمان دکمه ALT را فشار دهید.
  • گوشه های عکس را به سمت گوشه های سلول اکسل ببرید و سعی کنید همان سایزی که مدنظرتان است را پیاده سازی کنید. زمانی که گوشه عکس به گوشه های سلول نزدیک میشود به صورت خودکار به آن ها میچسبد و مماس میشود.
  • این کار را برای گوشه های پایینی تصویرتان نیز تکرار کنید.
  • به این ترتیب درج تصویر در سلول اکسل با سایز مناسب انجام شده.
بهترین روش متناسب کردن سایز تصویر با اندازه سلول اکسل

نکته :

دقت داشته باشید اگر شما سایز ستون مورد نظرتان را تغییر دهید و آن را کوچک و یا بزرگ کنید تغییری در سایز تصاویر درج شده در سلول اکسل به وجود نمیاید. همچنین اگر شما سایز سطری در اکسل را تغییر دهید تغیری در سایز تصاویر قرار داده شده در آن سطر ایجاد نمیشود.

بهترین روش متناسب کردن سایز تصویر با اندازه سلول اکسل

درج تصویر در سلول اکسل از OneDrive یا Facebook

برای گذاشتن عکس در اکسل 2019،قرار دادن عکس در سلول اکسل 2016 ، گذاشتن عکس در اکسل 2007 و گذاشتن عکس در اکسل 2010 بدون آن که تصویر در سیستم باشد میتوانید مراحل زیر را طی کنید:

  • در تب Insert، روی دکمه Online Pictures کلیک کنید
درج تصویر در سلول اکسل از OneDrive یا Facebook
  • پنجره زیر ظاهر می شود، آنچه را که به دنبال آن هستید را در کادر جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید:
آموزش درج تصویر در سلول اکسل از OneDrive یا Facebook
  • در نتایج جستجو، روی عکسی که بیشتر دوست دارید کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و سپس روی Insert کلیک کنید. همچنین می توانید با کلیک همزمان دکمه Alt چند تصویر را انتخاب کنید و آنها را به یکباره در برگه اکسل خود درج کنید:
نحوه درج تصویر در سلول اکسل از OneDrive یا Facebook
  • علاوه بر افزودن تصاویر از جستجوگر Bing، می‌توانید تصویر ذخیره شده در OneDrive، Facebook یا Flickr خود را وارد کنید. برای این کار روی دکمه Online Pictures در تب Insert کلیک کنید و یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
  1. روی Browse در کنار OneDrive یا کلیک کنید
  2. روی نماد Facebook یا Flickr در پایین پنجره کلیک کنید.

توجه داشته باشید. اگر حساب OneDrive شما در پنجره Insert Pictures ظاهر نمی شود، به احتمال زیاد با حساب مایکروسافت خود وارد نشده اید. برای رفع این مشکل، روی پیوند ورود (Sign in) در گوشه سمت راست بالای پنجره اکسل کلیک کنید.

گذاشتن عکس در اکسل از برنامه دیگر

ساده ترین راه برای درج تصویر در اکسل از یک برنامه دیگر این است:

  1. یک تصویر را در برنامه دیگری انتخاب کنید، به عنوان مثال در Microsoft Paint، Word یا PowerPoint، و برای کپی کردن آن، دکمه های Ctrl + C را همزمان فشار دهید.
  2. به اکسل بروید، سلولی را که می خواهید تصویر را در آن قرار دهید انتخاب کنید و Ctrl + V را فشار دهید تا آن را بچسبانید. بله، به همین راحتی است!
گذاشتن عکس در اکسل از برنامه دیگر

شما با این روش میتوانید از برنامه های دیگر برای گذاشتن عکس در اکسل 2019، قرار دادن عکس در سلول اکسل 2016، گذاشتن عکس در اکسل 2007 و گذاشتن عکس در اکسل 2010 استفاده کنید و با روش های گفته شده سایز عکس را با سایز سلول اکسل متناسب کنید.

نحوه درج چندین عکس در سلول های اکسل

همانطور که مشاهده کردید، اضافه کردن یک عکس در سلول اکسل بسیار آسان است. اما اگر ده ها تصویر مختلف برای درج داشته باشید چه؟ تغییر خصوصیات هر تصویر به صورت جداگانه اتلاف وقت خواهد بود و شما باید به دنبال . با Ultimate Suite ما برای اکسل، می توانید کار را در چند ثانیه انجام دهید.

سلول بالای سمت چپ محدوده ای را که می خواهید تصاویر را در آن درج کنید، انتخاب کنید.
در نوار اکسل، به تب Ablebits Tools > گروه Utilities بروید و روی گزینه Insert Picture کلیک کنید.
در این قسمت میتوانید انتخاب کنید که تصاویر را به صورت عمودی در یک ستون یا به صورت افقی در یک ردیف مرتب کنید، و سپس تعیین کنید که چگونه می خواهید تصاویر را متناسب کنید:

  1. Fit to Cell – اندازه هر تصویر را به اندازه یک سلول تغییر دهید.
  2. Fit to Image  – هر سلول را به اندازه یک عکس تنظیم کنید.
  3. Specify Height – اندازه عکس را به ارتفاع خاصی تغییر دهید.

تصاویری را که می خواهید درج کنید انتخاب کنید و روی دکمه Open کلیک کنید.

نکته : برای عکس‌هایی که به این روش درج شده‌اند، گزینه Move but don’t size withcells انتخاب شده است، به این معنی که وقتی سلول‌ها را جابه‌جا می‌کنید یا کپی می‌کنید، تصاویر اندازه خود را حفظ می‌کنند.

نحوه درج چندین عکس در سلول های اکسل

نحوه درج عکس در کامنت اکسل

درج یک تصویر در یک نظر اکسل اغلب ممکن است نظر شما را بهتر منتقل کند. برای انجام آن، لطفا این مراحل را دنبال کنید:

یک کامنت جدید به روش معمولی ایجاد کنید:

  • با کلیک کردن بر روی New Comment در برگه Review یا انتخاب Insert Comment از منوی کلیک راست یا فشار دادن Shift + F2.
  • روی حاشیه کامنت کلیک راست کرده و از منوی باز شده Format Comment را انتخاب کنید.
نحوه درج عکس در کامنت اکسل
  • اگر عکسی را در یک کامنت موجود وارد میکنید روی Show All Comments در برگه Review کلیک کنید و سپس روی حاشیه نظر مورد علاقه کلیک راست کنید.
  • در Format Comment، به تب Colors and Lines بروید، لیست کشویی Color را باز کنید و روی Fill Effects کلیک کنید:
آموزش درج عکس در کامنت اکسل
  • در پنجره Fill Effect، به تب Picture بروید، روی دکمه Select Picture کلیک کنید، تصویر مورد نظر را پیدا کنید، آن را انتخاب کنید و روی Open کلیک کنید.
  • اگر می‌خواهید تناسب سایزی تصویر را قفل کنید، تیک گزیه Lock picture aspect ratio را بزنید.
درج عکس در کامنت اکسل
  • دوبار روی OK کلیک کنید تا هر دو پنجره بسته شوند.
  • تصویر در کامنت جاسازی شده است و هنگامی که ماوس را روی سلول نگه دارید نشان داده می شود:
آموزش تصویری درج عکس در کامنت اکسل

قفل کردن عکس در سلول اکسل

برای قفل کردن عکس در سلول اکسل شما میتوانید مراحلی که در این قسمت آن ها را توضیح میدهیم طی کنید.

  • انتخاب تصاویر در سلول های مورد نظر : شما باید تصویر و یا تصاویری که مدنظرتان است را با فشردن همزمان دکمه Ctrl و انتخاب تصاویرتان انتخاب کنید. با فشردن Ctrl + A میتوانید تمام تصاویر را انتخاب کنید.
  • تغییر خصوصیات و سایز عکس ها : برای این کار شما باید روی تصاویر انتخاب شده کلیک راست کنید و گزینه Size and Properties را بزنید.
  • در این مرحله شما باید به بخش Format Picture بروید و Properties را بزنید و گزینه Move and Size with Cells را انتخاب کنید.
قفل کردن عکس در سلول اکسل

به این ترتیب عکس شما به سلولی در اکسل تبدیل میشود که اگر سایز سلول اکسل تغییری کرد سایز تصویر نیز تغییر میکند. به این ترتیب اگر شما سلول را فیلتر کنید میتوانید این اطمینان را داشته باشید که عکس داخل آن سلول نیز مخفی میشود.

جمعبندی

ما در این مقاله تلاش کردیم نحوه قرار دادن عکس در سلول اکسل را به صورت تصویری و مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. تمامی روش هایی که برای وارد کردن عکس در سلول یا خانه های اکسل گفته شد میتواند در تمامی ورژن های اکسل مورد استفاده قرار گیرد. گذاشتن عکس در اکسل 2019 ، قرار دادن عکس در سلول اکسل 2016، گذاشتن عکس در اکسل 2007 و گذاشتن عکس در اکسل 2010 با روش های گفته شده در این مقاله امکان پذیر میباشد.

سوالات متداولقرار دادن عکس در سلول اکسل به چه صورت میباشد؟

برای آن که بتوانید عکسی در سلول اکسل قرار دهید روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله روش های درج عکس در سلول اکسل از کامپیوتر و یا فیسبوک و اینترنت توضیح داده شده است.قفل کردن عکس در سلول اکسل به چه صورت است؟

وقتی شما عکسی در سلول اکسل قفل میکنید با تغییر سایز سلول سایز عکس نیز تغییر پیدا میکند و ثابت باقی نمیماند. در این مقاله روش قفل کردن عکس در سلول اکسل را توضیح داده ایم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.