اصطلاحات حسابداری به انگلیسی و فارسی | اصطلاحات حسابداری pdf | دیکشنری حسابداری

اگر شما هم جزو حسابدارانی هستید که به صورت تصادفی در این مسیر قرار گرفتید و میخواهید خیلی سریع در حوزه حسابداری پیشرفت کنید باید معنی لغات تخصصی حسابداری را بدانید و به اصطلاحات حسابداری به انگلیسی به طور کامل تسلط داشته باشید. این مقاله جامع ترین مقاله در میان مقالات مرتبط میباشد و شما میتوانید اصطلاحات و مفاهیم اصلی حسابداری را یاد بگیرید.

اصطلاحات حسابداری pdf

اصطلاحات حسابداری به انگلیسی pdf – اصطلاحات انگلیسی حسابداری pdf – اصطلاحات مالی به انگلیسی pdf

ما در ابتدای این مقاله سعی کردیم برای آن که شما به اصطلاحات حسابداری pdf به سرعت دسدترسی داشته باشید و هر زمان که به اصطلاحات مالی به انگلیسی pdf نیاز داشتید از آن استفاده کنید این فایل را برای شما قرار دهیم.

اصطلاحات حسابداری به انگلیسی pdf،اصطلاحات مالی به انگلیسی pdf و کلیه اصطلاحات مهم حسابداری در این pdf قرار داده شده است و قطعا بسیار در کار حسابداری به شما کمک میکند.

اگر در مورد اصطلاحات انگلیسی حسابداری pdf سوالی برای شما ایجاد شد میتوانید در قسمت دیدگاه ها سوال تان را مطرح کنید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند.

در ادامه این مقاله ما تمام اصطلاحات را قرار دادهایم و هر هفته این اصطلاحات آپیدت میشوند و اصطلاحات جدیدتر به آن ها اضافه میگردد.

پس اگر میخواهید این مطالب را از دست ندهید میتوانید این صفحه را جز Bookmarks خود قرار دهید تا از آپدیت های این صفحه به سرعت مطلع شوید و اطلاعات خود را به روز کنید.

دانلود اصطلاحات حسابداری pdf

اصطلاحات حسابداری به انگلیسی

حسابداری مثل رشته های دیگر لغات تخصصی زیادی دارد که اگر بخواهید در این رشته پیشرفت چشمگیری داشته باشید باید این لغات تخصصی را بدانید. دراین قسمت میخواهیم اصطلاحات حسابداری به انگلیسی را به طور کامل برای شما توضیح هیم تا معادل انگلیسی لغات مهم حسابداری را بدانید.حسابداری (Accounting)حساب دریافتنی (Account receivable)حساب پرداختنی (Account payable)دارایی (Asset)حسابرسی (Auditing)ترازنامه (Balance sheet)سرمایه (Capital)شرکت سهامی (Corporation)هزینه (Expense)واحد جداگانه حسابداریاصول پذیرفته شده حسابداری (Generally Accepted Accounting Principles)بدهی (Liability)صورت سود و زیان (Income statement)زیان ویژه (Net loss)سود ویژه (Net income)اسناد پرداختنی (Note payable)اسناد دریافتنی (Note receivable)درآمد (Income)سهامدار (Shareholder)حساب (Account)بستانکار (Creditor)بدهکار (debtor)دفتر کل (General ledger)تراز آزمایشی (Trial balance)حسابداری بر مبنای تعهدی (Accrual Basis accounting)هزینه معوق (deferred expenses)درآمد معوق (deferred income)استهلاک انباشته (Accumulated Depreciation)دارایی ثابت ( fixed assets )دارایی بلندمدت ( long-term assets )ارزش دفتری یک دارایی ثابت ( Book Value of fixed assets )نسبت بدهی ( Debt Ratio )نسبت جاری ( Current ratio )بدهی بلند مدت ( Long-term debt )

اصطلاحات حسابداری به انگلیسی

حسابدار به انگلیسی

یکی از سوالاتی که در گوگل بسیار سرچ میشود این است که حسابدار به انگلیسی چیست.در واقع حسابدار به انگلیسی Accountant میباشد.

رشته حسابداری به انگلیسی

رشته حسابداری به انگلیسی Accounting میباشد. برای آشنایی بیشتر با رشته حسابداری میتوانید مقاله حسابداری چیست را مطالعه کنید.

اصطلاحات مالی به انگلیسی

در این قسمت میخواهیم اصطلاحات مالی به انگلیسی را به شما توضیح دهیم و رایج ترین اصطلاحات مالی به انگلیسی را به شما اموزش دهیم. اگر تمایل به دریافت اصطلاحات مالی به انگلیسی pdf دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید تا کامل ترین اصطلاحات مالی به انگلیسی pdf برای شما راسال شود.

.حسابداری مالی (Financial accounting)صورت‌های مالی (financial statements)

اصطلاح حسابداریتعریف
پیش پرداخت هزینه ‌ها ( Prepaid expenses )پیش پرداخت هزینه ‌ها ( Prepaid expenses ) از دیگر اصطلاحات حسابداری به انگلیسی است که دانستن آن برای همه حسابداران لازم و ضروری است. پیش پرداخت ها هزینه هایی هستند که قبل از دریافت کالا و خدمات پرداخت میشود. با توجه به آن که ممکن است تا پایان سال مالی مبالغی که به عنوان پیش پرداخت ثبت میشوند ممکن است به هزینه تبدیل شوند به همین دلیل باید اصلاحات لازم در این بخش صورت گیرد. در این بخش لازم است که حساب پیش پرداخت را به عنوان حساب بستانکار و حساب هزینه را به عنوان حساب هزینه در نظر بگیریم.
هزینه مطالبات سوخت شده (Bad debt expense)هزینه مطالبات سوخت شده به انگلیسی Bad debt expense میباشد و به معنی سود و زیان و هزینه هایی است که قابلیت وصول ندارند و به اصطلاح غیر قابل وصول هستند.
هزینه تهی شدن منابع طبیعیهزینه تهی شدن منابع طبیعی به عنوان بخشی از بهای تمام شده به شمار میرود که رد یک دوره و زمام معین کاهش میابد برای مثال استهلاک در میزان تولید حساب میگردد.
هزینه سرمایه ‌ای ( Capital Expenditure )هزینه سرمایه ‌ای از دیگر لغات تخصصی حسابداری است و به معنی سایر هزینه هیی است که برا یسودآوری بیشتر سازمان در آینده صرف خواهد شد. به طور کلی میتوان گفت که هزینه های سرمایه ای برای خرید دارایی های ثابت و یا اضافه کرن ارزش دارایی های ثابت و مولد مصرف میگردد. برای مثال یزمن، ساختمان و ملک، تجهیزاتی که در سازمان وجود دارد همه به عنوان هزینه های سرمایه ای به شمار میروند.
مخارج جاری یا مخارج درآمدیبرای آن که بتوان دارایی را در شرایط خوبی محافظت نمود و یا به طور کلی بتوان دارایی را در حالت فعلی خود نگهداری کرد باید مخارج جاری یا مخارج درآمدی با درآمد حاصل بری سازمان تطبیق داده شوند.
خرید خالص ( net purchase )خرید خالص دیگر لغات تخصصی حسابداری است که به معنی تفریق خرید از تخفیفات و برگشتی های خرید میباشد.
فروش خالص ( net sales )فروش خالص دیگر لغات تخصصی حسابداری است که به معنی تفریق درآمد فروش از تخفیفات و برگشتی های فروش میباشد.
پیش دریافت درآمدپیش دریافت درآمد به مبلغی گفته میشود که گیرنده وجه تعهد میکند در برابر دریافت مبلغ در زمان معین خدمات و کالاهایی را به مشتری ارائه دهد. در برابر دریافت این مبلغ تعهد میشود گیرنده در زمان معین خدمات و کالا به طرف مقابل ارائه میشود.
درآمد فروشدرآمد فروش از دیگر اصطلاحات حسابداری است که واحد بازرگانی سازمان پس از آن که کالایی را میفروشد و هزینه های اضافی را کسر میکند، مبلغی باقی میماند که درامد فروش نامیده میشود.
تخفیفات فروش (Sales Discounts)تخفیفات فروش از دیگر کلمات حسابداری به انگلیسی است که میتواند مبلغ دریافتنی از مشتری را کاهش دهد. تخفیفات فروش به عنوان انگیزه ای برای پرداخت سریع بدهی و برای فروشنده به عنوان انگیزه ای برای تسریع در پرداخت به مشتری میباشد.
درآمد عمومیدرآمد عمومی حاصل تمامی درآمد های دولتی، مالیات ها و سود سازمان و درامدهای مربوط به انحصارات و مالکیت ها میباشد.
اصل شناسایی درآمد ( The revenue recognition principle )اصل شناسایی درآمد به انگلیسی The revenue recognition principle میشود و درامدی به حساب میاید که بعد از ان که کسب شد باید ثبت گردد. برای آن که بتون درامد را ثبت کرد باید 3 شرط برقرار باشد:
1_عملیاتی که مربوط به تحصیل درآمد است باید کامل شده باشد.
2_مبلغ درامد باید به طور کامل قابل اندازه گیری باشد.
3_درآمد باید قابل وصول باشد و قابلیت وصول آن مطمئن باشد.
نقدینگی ( Liquidity )نقدینگی در واقع دارایی های نقدی سازمان است که شامل اسکناس و وجوه نقد میشود. در امور سازمان هرچه بتوان راحت تر دارایی های سازمان را به نقدینگی تبدیل کرد بدون ان که ارزش آن کم شود میتوان گفت نقدینگی سازمان بیشتر است.

اگر میخواهید با دانستن این اصطلاحات حسابداری به انگلیسی سریع وارد بازار کار شوید میتوانید در بخش استخدام حسابدار سایت ما ثبت نام کنید و به عنوان کارآموز و یا نیروی کار متخصص مشغول به کار شوید.

اصطلاحات مالی به انگلیسی

اصطلاحات حسابداری بیمه

اصطلاحات حسابداری بیمه از دیگر اصطلاحاتی است که حسابداران باید به آن واقف باشند و روز به روز اطلاعات خود را در درک این اصطلاحات آپدیت کنند. بری حسابدارانی که در زیر شاخه حسابداری بیمه مشغول به فعالیت هستند آشنایی با این اصطلاحات حسابداری بیمه امری ضروری و واجب است.

  • حق بیمه

حق بیمه شامل مبلغی است که بیمه گذار به بیمه گر پرداخت میکند تا در صورتی که خسارتی به موارد تعیین شده در قرارداد وارد شد به بیمه گذار وارد شد ضرر های وارد شده جبران شود.

  • هزینه خسارت

در صورتی که به بیمه گذار صده ای وارد شود هزینه ای از طرف بیمه گر به او پرداخت میشود تا ضرر وارده را جبران کند که به آن هزینه خسارت میباشد.

  • حق بیمه برگشتی

ممکن است به دلایل مختلف مانند انصراف دادن بیمه گذار به او پرداخت میگردد. به این مبلغ حق بیه برگشتی گفته میشود.

  • حق بیمه صادره

در یک شرکت یبمه وجوهی که برای موارد مختلف بیمه از بیمه گذار دریافت میشود مانند بیمه عمر، بیمه زلزه، بیمه آتش سوزی، بیمه شخص ثالث و غیره جز درآمد های شرکت بیمه به شمار میرود و به ان حق بیمه صادره گفته میشود.

  • هزینه های کارشناسی بیمه

شرکت یبمه برای ارزیابی و سنجش میزان آسیب وارده هیزنه ای رابرای کارشناسی مورد در نظر میگرد که این هزینه تحت عنوان هزینه های کارشناسی بیمه ثبت میگردد.

  • بیمه گر Insurer

بیمه گر یک شخص حقوقی میباشد که در مقابل دریافت حق بیمه تعهد میکند که جبران خسارت های مالی و یا جانی بیمه شده را تا سقف تعیین شده پرداخت کند.

  • بیمه گذار Insurent

بیمه گذار میتواند شخص حقیقی و یا حقوقی باشد که در ازای پرداخت هزینه ای معین به عنوان حق بیمه میتواند در موارد تعیین شده هزینه ای را به عنوان هزینه جبران خسارات از بیمه گر دریافت کند.

  • موضوع بیمه

در قرارداد باید ذکر شود که بیمه برای چه موردی صورت گرفته است. ممکن است بیمه برای ضرر های جانی باشد و یا ضرر های مالی را شامل شود. در این مورد باید موارد تحت پوشش بیمه ذکر شود.

اصطلاحات حسابداری بیمه

اصطلاحات حسابداری صنعتی

یک حسابدار صنعتی باید به طور کلی با اصطلاحات حسابداری صنعتی آشنایی داشته باشد و باند که لغات مهم حسابداری صنعتی کدام ها هستند و هر کدام به چه معنی میباشند. در این قسمت سعی کرده ایم بهترین و پرکاربردترین اصطلاحات حسابداری صنعتی را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

اگر میخواهید اصطلاحات حسابداری صنعتی pdf را دریافت کنید میتوانید ایمیل تان را در بخش دیدگاه ها ثبت کنید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان اصطلاحات حسابداری صنعتی را در قالب pdf برای شما ارسال کنند.

هزینه سربار

به هزینه هایی که در کارخانجات صنعتی صرف میشوند اما به صورت مستقیم با کالا در ارتباط نیستند هزینه سربار گفته میشود. در واقع هزینه های سربار هزینه هایی هستند که شامل سایر هزینه های تولید میباشند.

اجزای بهای تمام شده

اجزای بهای تمام شده تمامی مواردی هستند که برای ساخت محصول نهایی صرف میشوند و میتواند مواداولیه، دستکزد و هزینه سربار باشد.

بهای اولیه

بهای اولیه = دستمزد مستقیم + مواد اولیه مصرفی مستقیم

بهای تبدیل

بهای تبدیل = سربار ساخت + دستمزد مستقیم

فهرست حسابداری در حسابداری صنعتی

برای ان که امور مالی در حسابداری صنعتی انجام شود لازم است که تمامی دفاتر و حساب های سازمان در یک فهرست تهیه شوند و در اختیار حسابداران قرار گیرد. به طور کلی میتوان گفت فهرست حسابداری شامل بدهی ها، دارایی ها، سرمایه و حساب های سود و زیان میباشد.

کالای ساخته شده

به طور کلی کالایی که تمامی مراحلی که لازم است تا به عنوان یک کالا در بازار عرضه شود را طی کند و فقط نیاز به فاکتور شدن و تحویل مشتری شدن داشته باشد کالای ساخته شده گفته میشود.

هزینه یابی و دایره هزینه یابی

تعیین بهای تمام شده برای تولید محصول و تعیین موجودی کالا هزینه یابی نام دارد و دایره هزینه یابی برای نگهداری اسناد و مدارک عملیات مالی و غیر مالی میباشد.

اصطلاحات حسابداری صنعتی

مخفف اصطلاحات حسابداری

تا اینجای مقاله تلاش کریدم اصطلاحات حسابداری به انگلیسی و فارسی را به شما توضیح دهیم و پرکاربردترین اصطلاحات انگلیسی حسابداری را برای شما بیاوریم. در این قسمت میخواهیم مخفف اصطلاحات حسابداری را در قالب یک جدول بیاوریم تا مسیر حرفهای شدن را به سرعت طی کزده و مانند یک حسابدار حرفه ای با مخفف اصطلاحات حسابداری آشنایی داشته باشید.

مخففمعادل فارسیاصطلاح انگلیسی
A/Pحسابهای پرداختنیAccounts Payable
AAAانجمن حسابداری امریکاAmerican Accounting Association
A/Rحسابهای دریافتنیAccounts Receivable
AAIمیانگین زمان نگهداری موجودیAverage Age of Inventory
AARFبنیاد تحقیقات حسابداری استرالیاAustralian Accountancy Research Foundation
AASاستانداردهای حسابداری استرالیاAustralian Accounting Standards
AccSECکمیته اجرایی استانداردهای حسابداری (در امریکا)Accounting Standard Executive Committee
ACAانجمن حسابداران رسمی (در انگلیس)Association of Certified Accountants
ACHاتاق پایاپای خودکارAutomated Clearing House
ACTپیش پرداخت مالیات شرکتAdvance Corporation Tax
ADRجدول استهلاک دارائیهاAssets Depreciation Range
AGIسود ناخالص تعدیل شدهAdjusted Gross Income
AGMمجمع عمومی سالانهAnnual General Meeting
AISسیستم اطلاعاتی حسابداریAccounting Information System
AMTحداقل مالیات جایگزینAlternative Minimum Tax
ANارزش فعلی اقساط مساویPresent Value of Annuity
AOQمیانگین کیفیت محصول خروجیAverage Outgoing Quality
ARRنرخ بازده حسابداریAccounting Rate of Return
B/LبارنامهBill of Lading
B/SترازنامهBalance Sheet
CAحسابدار خبره – حسابدار مجازChartered Accountant
CFگردش وجوه نقدCash Flow
ChFCمشاور خبره مالیChartered Financial Consultant
Dr.بدهکارDebit
P/Lصورت سود و زیانProfit and Loss Statement

تعریف حسابداری به زبان انگلیسی

تعریف حسابداری به انگلیسی از زبان های مختلف بررسی شده است .نمیتوان تنها به یک تعیپریف بسنده کرد. در این قست میخواهیم تعریف حسابداری به زبان انگلیسی را برای شما توضیح دهیم تا بیشتر با تعاریف حسابداری به زبان های مختلف آشنا شوید.

Accounting is the process of recording financial transactions pertaining to a business. The accounting process includes summarizing, analyzing, and reporting these transactions to oversight agencies, regulators, and tax collection entities. The financial statements used in accounting are a concise summary of financial transactions over an accounting period, summarizing a company’s operations, financial position, and cash flows. 

این تعریف حسابداری به زبان انگلیسی بهاین معنا مییباشد که:

حسابداری فرآیند ثبت معاملات مالی مربوط به یک تجارت است. فرآیند حسابداری شامل خلاصه، تجزیه و تحلیل و گزارش این معاملات به سازمان های نظارتی، تنظیم کننده ها و نهادهای جمع آوری مالیات است. صورت های مالی مورد استفاده در حسابداری ، خلاصه ای از معاملات مالی در یک دوره حسابداری است که به طور خلاصه عملیات ، وضعیت مالی و جریانهای نقدی شرکت را نشان می دهد.
در تعریف دیگری آمده است :
  1. Accounting is a process of identifying and measuring quantitative financial activities and communicates these financial reports to the decision-makers.

معنی این تعریف از حسابداری عبارت است از:

حسابداری فرآیندی است برای شناسایی و اندازه گیری کمی فعالیت های مالی و ابلاغ این گزارش های مالی به تصمیم گیرندگان.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.