استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی | لیست بدهکاران مالیاتی ممنوع الخروج

یکی از مسائلی که خیلی از افراد هنگام خروج از کشور ممکن است با آن مواجه شوند و آن ها را دچار مشکل کند وجود بدهکاری مالیاتی است. بنابراین استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی می تواند تا حد خوبی به شما کمک کند که در لحظات اخر ترک کشور دچار مشکل نشوید. در صورتی که جزو لیست بدهکاران مالیاتی ممنوع الخروجی باشید هنگام خارج شدن از گیت اجازه رد شدن به شما داده نخواهد شد و ممکن است تمام برنامه های سفر های شما به هم ریخته و هزینه شما هدر رود. در این مقاله به شما نحوه استعلام بدهی مالیاتی و استعلام ممنوع الخروجی تلفنی را اموزش خواهیم داد تا دچار مشکل نشوید.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی بدهکاران مالیاتی

به ۵ علت مختلف افراد ممکن است ممنوع الخروج شوند:

  1. بدهکاران قطعی مالیاتی و کسانی که به سبب حکم دادگاه یا صدور الاجرائیه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک بدهکار بودن آن ها ثابت شده است.
  2. افرادی که در خارج از ایران به خاطر ولگردی، تکدی گری، سرقت، کلاهبرداری و … دارای سوء شهرت باشند.
  3. کسانی که سفر کردن آن ها به خارج از ایران طبق تشخیص مقام های قضایی مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد.
  4. افرادی که به خاطر اعام کتبی مسئولان قضایی نمی توانند از ایران خارج شوند.
  5. کسانی که دریافت گذرنامه و خروج از کشور آن ها به اراده فرد دیگری مانند همسر یا پدر محول شده است.

برای استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی بدهکاران مالیاتی کافیست به خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir مراجعه کنید.

در این سایت خدماتی از جمله استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی به اطلاع شما میرسد. در ادامه نحوه رفع ممنوع الخروجی مالیاتی را به شما توضیح داده ایم.

کارشناسان مالیاتی ما ازجدیدترین قوانین مالیاتی برای رهایی شما از ممنوع الخروجی استفاده میکنند تا در سریعترین زمان ممکن مشکل شما برطرف شود.

استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی بدهکاران مالیاتی

استعلام ممنوع الخروجی تلفنی

شما با تماس با این مجموعه می توانید در کم ترین زمان ممکن با ارائه مشخصات مورد نیاز از جمله نام و نام خانوادگی کامل و کد ملی از وجود بدهکاری مالیاتی و ممنوع الخروجی خود مطلع شوید.

مدت ممنوع الخروجی بدهکار مالیاتی

مطابق با ماده ۱۳۳ قانون ایین دادرسی کیفری، دلایل و اهمیت جرم فرد هنگام در نظر گرفتن مدت ممنوع الخروجی در نظر گرفته می شود.

دادگاه با توجه به این موارد می تواند حکم عدم خروج متهم را صادر کرده و مدت آن ۶ ماه یک بار در نظر گرفته می شود که البته طبق نظر دادگاه ممکن است این اعتبار هر ۶ ماه یک بار تمدید گردد.

این قرار بعد از ابلاغ در عرض ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر استان قابل اعتراض است و می توان به آن اعتراض کرد در صورتی که اگر قرار توسط مرجع صادر کننده فسخ گردد یا توسط مرجع تجدید نظر نقص شود دادگاه اولیه وظیفه دارد موضوع را به مراجع ذی ربط اطلاع داده که نسبت به رفع ممنوع الخروج بودن فرد اقدام شود.

مدت ممنوع الخروجی بدهکار مالیاتی

سقف بدهی مالیاتی

در صورتی که میزان بدهی مالیاتی افراد به سقف آن برسد و یا از این سقف گذر کرده و بیش تر شود فرد ممنوع الخروج محسوب می شود.

سقف بدهی مالیاتی که موجب ممنوع الخروج شدن افراد می شود در اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.

این مبلغ برای اشخاص حقیقی عادی تا ۱۰ میلیون تومان، برای اشخاص حقیقی تولیدی تا ۲۰۰ میلیون تومان و برای اشخاص حقوقی تولیدی تا مقدار ۲۰ درصد از میزان سرمایه اصلی یا ۵۰۰ میلیون تومان است.

برای کم کردن میزان بدهی مالیاتی تان میتوانید از خدمات مشاور مالیاتی ما به صورت رایگان بهره مند شوید.

کارشناسان ما با جدیدترین راهکار های قانونی مالیاتی میزان مالیات و بدهی شما را به کمترین میزان کاهش میدهند.

موارد رفع ممنوع الخروجی مالیاتی

مطابق با اختیارات حاصل از ماده ۲۰۲ قانون مالیات های مستقیم، رئیس کل سازما امور مالیاتی یک بار می تواند اجازه خروج از کشور بدهکاران را صادر کند.

در موارد زیر نیز ممنوع الخروجی رفع خواهد شد:

  • تشرف به خانه خدا و زیارت و عبادت
  • انجام امور درمانی
  • پیگیری مسائل تجاری به قصد تسویه بدهی
  • سایر موارد به تشخیص سازمان امور مالیاتی

نحوه رفع ممنوع الخروجی مالیاتی

طبق بخشنامه شماره ۱۱۴۲۵ که در تاریخ بیست و یکم شهریور سال ۱۳۸۴ صادر گردیده است، دادستانی انتظامی مالیاتی به شکایت درخواست های رفع ممنوع الخروجی افراد مختلف با توجه به ضروری بودن و فوریت قضیه رسدگی می کند و ضمن رعایت کردند قوانین و مقررات نسبت به ابقاء ممنوعیت خروج از کشور یا صدور درخواست رفع ممنوعیت خروج به دادستانی کل کشور اقام می کند و نتیجه پیگیری را به فرد شاکی اطلاع خواهد داد.

مودی مالیاتی باید بدهی معین شده را بر اساس قوانین و مقررات پرداخت نماید و یا هم اندازه و معادل با مبلغ بدهی وجه نقد یا تضمین یا وثیقه ملکی بگذارد.

رای ابطال برگ قطعی مالیات بر اساس رای هیئت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم صادر می گردد.

طبق رای و صلاحدید شورای عالی مالیاتی و یا دادنامه که توسط دیوان عدالت اداری و یا مرجع های قضایی ذی صلاح مبنی بر نقض ارای هیئت های حل اختلاف مالیاتی و نیز حک ورشکستگی و … صادر می گردد.

اقدامات لازم در موارد تشابه اسمی در ممنوع الخروجی مالیاتی

در چنین مواردی متقاضی و شاکی و یا وکیل رسمی متقاضی، به دادستانی انتظامی مالیاتی مواجعه نموده و مستندات را پیوست می کند و با این عمل برای رفع ممنوع الخروجی درخواست می دهد.

اگر مقام قضایی قرار ممنوع الخروجی فردی را صادر نماید به سبب تبصره ۲ ماده ۲۴۷ قانون الیین دادرسی کیفری، شخص می تواند تا ۱۰ روز برای اعتراض به قرار ممنوع الخروجی اقدام نماید.

با توجه به این که صادر کننده قرار ممنوع الخروجی شخص کدام مرجع است محلی که می توانید به ان اعتراض کنید متفاوت خواهد بود.

در صورتی که این قرار ممنوع الخروجی توسط بازپرس صادر گردد مرجعی که می توانید برای اعتراض به آن مراجعه کنید دادگاهی است که صلاحیت رسیدگی به اصل اتهام را دارد.

ولی در صورتی که شخص صادر کننده قرار ممنوع الخروجی قای باشد مرجع اعتراض شما دادگاه تجدید نظر استان خواهد بود.

بهترین کار این است که برای اعتراض به ممنوع الخروجی در صورت وقوع شباهت اسمی و مشکلاتی از این قبیل از وکیل های درجه یک کمک بگیرید.

نحوه رفع ممنوع الخروجی مالیاتی

استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی

با توجه به این که استعلام ممنوع الخروجی افراد در گذشته بسیار زمان بر بود و مراحل سختی داشت و همچنین با توجه به الکترونیکی شدن اکثر کار ها، امکان استعلام اینترنتی ممنوع الخروجی نیز ایجاد شد.

امروزه با ورود به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می توانید به صورت انلاین برای استعلام ممنوع الخروجی خود اقدام نمایید.

تنها کافی است که کد ملی خود را در سایت Exitban.ssaa.ir وارد کرده و از وضعیت بدهی مالیاتی خود و ممنوع الخروجی مطلع شوید.

در صورتی که ممنوع الخروج هستید می تواند از طریق سامانه ثنا ابلاغیه های مرتبط با آن را ببینید.

جمع بندی

بهترین کار برای جلوگیری از بروز مشکلات در لحظه اخر هنگام سفر، استعلام ممنوع الخروجی مالیاتی به علت وجود بدهی مالیاتی است. شما به سادگی و با مراجعه به سامانه اداره مالیات ها می توانید از بدهی های مالیاتی خود و این که ایا این بدهی به سقف رسیده است یا نه مطلع شوید.

سوالات متداولاستعلام ممنوع الخروجی مالیاتی چگونه است؟

شما با روش های مختلفی میتوانید از ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی مطلع شوید. راحت ترین راه این است که به خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir مراجعه کنید. در این سایت میتوانید از ممنوع الخروجی تان مطلع شوید.نحوه رفع ممنوع .مدت ممنوع الخروجی بدهکار مالیاتی چقدر است؟

دادگاه با توجه به این موارد می تواند حکم عدم خروج متهم را صادر کرده و مدت آن ۶ ماه یک بار در نظر گرفته می شود که البته طبق نظر دادگاه ممکن است این اعتبار هر ۶ ماه یک بار تمدید گردد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.