تولید در نرم افزار هلو | آموزش فرمول تولید در هلو | آموزش حسابداری تولیدی هلو

در این مقاله جامع قصد داریم روش تولید در نرم افزار هلو را به شما آموزش دهیم و شما را با بهای تمام شده در نرم افزار هلو آشنا کنیم. رد این مقاله فیلم تعریف فرمول تولید در نرم افزار هلو را به همراه آموزش عملیات تولید در نرم افزار هلو قرار داده ایم که شما میتوانید به طور کامل صفر تا صد تولید در هلو را یاد بگیرید.

فیلم آموزش تولید در نرم افزار هلو

در همین ابتدای مقاله تصمیم گرفتیم برای آن که شما بتوانید خیلی ملموس تر و راحت تر موضوع تولید در نرم افزار هلو را یاد بگیرید فیلم آموزش تولید در نرم افزار هلو را برای شما قرار دهیم.

شما در این فیلم میتوانید بهای تمام شده در نرم افزار هلو را یاد بگیرید اما اگر باز هم سوالی در این مورد برای شما باقی ماند میتوانید ادامه مقاله را مطالعه کنید و یا سوال تان را در بخش نظرات بپرسید تا اساتید در کوتاهترین زمان پاسخ دهند.https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/qsfyV/vt/framehttps://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/kIdKL/vt/frame

در ادامه این فیلم ها میخواهیم به طور کامل این موضوع را برای شما باز کنیم که فرمول تولید در هلو چیست و آموزش عملیات تولید در نرم افزار هلو را به شما ارائه دهیم.

تعریف فرمول تولید

همان طور که از نام فرمول تولید مشخص است از این فرمول برای شرکت های تولیدی استفاده میشود. در شرکت هایی که به هر طریقی اقدام به تولید یک محصول میکنند و به طور کلی صاحبان کارگاه های تولیدی به دنبال یافتن راهی برای تعیین میزان مواد اولیه مصرفی، هزینه های سربار و بهای تمام شده هر کالا تولید شده میباشند.

در این راستا یک فرمول تولید ایجاد شده است که از طریق آن میتوان سودآور و یا زیان بار بودن یک تولید را متوجه شد و با استفاده از ین فرمول تولید کنندگان میتوانند قیمت معقولی را برای محصولات خود انتخاب کنند.

برای آن که بتوان اقدام به تعریف فرمول تولید در نرم افزار هلو کرد باید طالاعات جامعی درباره بهای تمام شده محصولات و هزینه های صورت گرفته در تولید محصول در اختیار داشت تا بتوان هزینه های مربوط به تولید محصول و مواد اولیه را ثبت نمود.

بهای تمام شده در نرم افزار هلو

ما قبلا مقاله ای تحت عنوان بهای تمام شده منتشر کردیم که در این مقاله صفر تا صد به شما توضیح دادیم بهای تمام شده چیست اما اگر بخواهیم به زبان ساده این مبحث را به شما توضیح دهیم با بگوییم:

بهای تمام شده مربوط به جمع کلیه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم برای تولید کالا میباشد.

بر این اساس هزینه های مستقیم و غیر مستقیم به روش های مختلفی قابل محاسبه هستند برای مثال شما میتوانید از روش فایفو،لایفو، شناسایی ویژه و میانگین هزینه های مستقیم را بدست اورید و با روش های براورد و تسهیم سربار میتوانید هزینه های غیر مستقیم را محاسبه کنید.

عوامل اصلی بهای تمام شده

با توجه به این که در این بخش مجبور شدیم راجع به بهای تمام شده صحبت کنیم بهتر آن است که عوامل اصلی بهای تمام شده را نیز برای شما معین کنیم. همان طور که میدانید بهای تمام شده یکی از اصول اصلی در حسابداری میباشد که در این بخش عوامل اصلی آن را بررسی میکنیم. این عوامل به صورت کامل عبارتند از:


فرمول تولید در هلو

شما تصور کنید که مواد اولیه مشابهی برای تولید کالاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، شما میتوانید با استفاده از فرمول تولید در هلو روند تولید کالاهای مختلف را تسریع بخشید.

در این راستا شما باید ابتدا کالایی را به نرم افزار هلو اضافه کنید و سپس فرمول تولید را برای محصولات به صورت مجزا باید تعریف کنید.

برای آن که بتوانید اقدام به ایجاد فرمول تولید در هلو کنید باید مسیر زیر را طی کنید.

عملیات مرتبط با کالا >> تولید >> تعریف فرمول تولید

در این مرحله صفحه ای برای شما باز میشود که طبق توضیحات زیر میتوانید اقدام به پر کردن این بخش کنید.

فرمول تولید در هلو
  • بخش 1

در این بخش باید نام فرمول تولید را معین کنید. نامی که برای فرمول تولید در نرم افزار هول در نظر میگیرید میتواند شامل شماره کالای تولید شده و نام کالا و عدد و .. باشد.

  • بخش 2

در اینجا گروه اصلی تعیین میشود. در این بخش برای ان که بتوانید کالا را مشخص کنید باید گروه اصلی که کالا در آن قرار میگیرد را تعیین کنید.

  • بخش 3

در این بخش شما باید گروه فرعی که قرار است کالایی در این گروه تولید کنید را تعیین کنید.

  • بخش 4

در این بهپخش باید نام کالایی که میخواهید تولید کنید را باید تعیین نمایید.

  • بخش 5

دراین بخش باید لیستی از محصولات اولیه مصرفی را وارد کنید که در این لیست باید در نظر داشته باشید برای هر واحد از محصولات تولیدی باید لیستی از محصولات اولیه مصرفی را تعیین کنید.

دقت کنید برای آن که بتوانید از این بخش از نرم افزار استفاده کنید باید مواد مصرفی را تعریف کرده باشید تا بتوانید در این قسمت از آن استفاده کنید. به این ترتیب بر اساس توضیحات فیلم باید در زمان استفاده از فرمول تولید و تولید محصول در نرم افزار هلو موجودی از مواد اولیه موجود باشد و باید این تعداد در فاکتور خرید قبل از تولید وارد شده باشد.

  • بخش 6

این قسمت مربوط به هزینه ها میباشد.در این قسمت شما باید دستمزد و هزینه های ثابت و متغیر

تولید در هلو

ما تمام تلاش خود را کردیم که شما در فیلم های اموزشی قرار داده شده در این مقاله نحوه تولید در هلو را یاد بگیرید. در ادامه آموزش تصویری تولید رد هلو را برای شما قرار خواهیم داد.

برای آن که بتوانید عملیات تولید را ثبت کنید باید گزینه ثبت عملیات تولید را در منو نرم افزار هلو انتخاب کنید که عملیات ثبت تولید برای شما در یک نجره جدید باز میشود.

شما میتوانید به این بخش از مسیر منوی عملیات مرتبط با کالا >> زیر منوی تولید >> تولید نیز دسترسی پیدا کنید.

در این بخش امور مربوط به تولید محصول انجام میشود.

از این بخش بیشتر برای محصولاتی استفاده میشود که مواد اولیه و بهای تمام شده آن ها متغر است و نمیتوان یک فرمول تولید در نرم افزار هلو برای آن ها ایجاد کرد.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای تولید محصولاتی که در شرایط تورم اقتصادی هستند بهتر است از این بخش استفاده کنید زیرا هزینه های تولید محصولات در زمان های مختلف متغیر خواهد بود.

تولید در هلو

حذف فرمول تولید در هلو

یکی تاز قابلیت هایی که نرم افزار هلو دارد این است که شمامیتوانید اقدام به اصلاح و حذف فرمول تولید در هلو کنید. برای این کار مسیر اصلاحات> اصلاح فرمول تولید را طی کنید.

شما میتوانید در این بخش سطر های مختلف را ویرایش کنید و در نهایت برای ذخیره تغییرات میتوانید گزینه تایید فرم اصلاح فرمول تولید را انتخاب کنید.

برای حذف فرمول تولید در هلو نیز باید در همین مسیر گزینه حذف فرمول را انتخاب کنید.

نرم افزار هلو تولیدی

همان طور که میدانید نرم افزار هلو در نسخه های مختلفی تولید شده است و برای هر کاربرد میتوان از نسخه مورد هنظر استفاده کرد. نرم افزار حسابداری شرکت های تولیدی هلو از نرم افزار های کاربردی در تولید ها میباشد که امکانات ویژه ای در ان قرار داده شده است و میتوان از آن در تولیدی های کوچک و بزرگ استفاده کرد.

قیمت نرم افزار هلو تولیدی ساده در حدود 1/150/000 تومان میباشد که شما میتوانید این نرم افزار را از سایت هلو به صورت رسمی دانلود و خریداری کنید.

سوالات متداولتولید در نرم افزار هلو چگونه است؟

در این مقاله به صورت صفر تا صدی نحوه تولید در هلو را به شما آموزش داده ایم و فرمول تولید در نرم افزار هلو را به همراه روش های ویرایش و حذف فرمول تولید در هلو توضیح داده ایم.فرمول تولید چیست؟

بااستفاده از این فرمول در شرکت های تولیدی برای یافتن هزینه های سربار، هزینه های مواد اولیه و بهای تمام شده کالا تعیین میشود. توضیحات جامع تر در مقاله بیان شده است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.