تبدیل اکسل به پی دی اف | تبدیل اکسل به pdf با نرم افزار و آنلاین + تصویری

تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی یکی از درخواست هایی است که همیشه کاربران اکسل در بخش نظرات از ما میخواهند آن ها را کمک کنیم. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله جامعی برای معرفی روش های مخالف تبدیل اکسل به پی دی اف بدون بهم ریختگی آماده کنیم.در این مقاله میتوانید به صورت کاملا تصویری تبدیل فایل اکسل به pdf را یاد بگیرید.

تبدیل اکسل به pdf

تبدیل اکسل به pdf بسیار راحت است و شما میتوانید در چند ثانیه ین کار را انجام دهید. ما رداین قسمت به صورت مرحله به مرحله تبدیل اکسل به pdf را به شما آموزش داده ایم اما اگر باز هم سوالی در ذهن شما باقی ماند میتوانید در بخش نظرات سوالتان را مطرح کنید تا اساتید ما در سریعترین زمان پاسخ شما را بدهند.

  1. فایل اکسل را در برنامه Microsoft Office Excel باز کنید.
  2. فایل اکسل را با استفاده از نوار (تب) Acrobat تبدیل کنید.
  3. روی Create PDF کلیک کنید، برگه ای را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید و سپس به PDF خود یک نام فایل برای ذخیره آن بدهید.
  4. PDF تبدیل شده را مشاهده کنید.
https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/17rWL/vt/frame

در ادامه مراحل 1 تا 4 را به صورت تصویری به شما آموزش کامل میدهیم.

برای تبدیل اکسل به پی دی اف PDF Maker یک افزونه Adobe Acrobat است که می تواند پس از نصب Adobe Acrobat در برنامه هایی مانند Microsoft Office استفاده شود. اگر که Microsoft Office 2010 یا ورژن بالاتر دارید، کنترل‌های PDF Maker در منوی اصلی ظاهر می‌شوند. این گزینه به شما امکان می دهد تا یک فایل اکسل را به PDF تبدیل کنید.

  • 1فایل اکسل را در برنامه Microsoft Office Excel باز کنید.

می توانید فایل اکسل را مستقیماً از دسکتاپ یا از طریق برنامه MS Office Excel باز کنید.

تبدیل اکسل به pdf
  • 2فایل اکسل را با استفاده از نوار آکروبات تبدیل کنید.

در برنامه MS Excel، روی تب ACROBAT در منوی بالا کلیک کنید.

  • 3روی Create PDF کلیک کنید، برگه ای را که می خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید و سپس به PDF خود یک نام فایل برای ذخیره آن بدهید.

اگر پس از نصب Adobe Acrobat نمی توانید برگه ACROBAT را در برنامه MS Office خود مشاهده کنید باید این مراحل را طی کنید:

  1. File > Options > Add-ins > Manage: COM Add-ins
  2. در نهایت روی Go بزنید تا تغییرات ذخیره شود.
  3. تیک گزینه Adobe PDF را بزنید و OK را انتخاب کنید.

نکته: می‌توانید با علامت زدن چک باکس Protect PDF که در قسمت پایین کادر گفتگوی Save قرار دارد، از PDF محافظت کنید.

تبدیل اکسل به پی دی اف
  • 4PDF تبدیل شده را مشاهده کنید.

برای مشاهده PDF تبدیل شده، از برنامه PDF Reader مورد علاقه خود مانند Adobe PDF Reader یا Foxit Reader استفاده کنید.

نحوه تبدیل اکسل به پی دی اف
نحوه تبدیل اکسل به پی دی اف

تبدیل اکسل به پی دی اف انلاین

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای تبدیل فایل اکسل به پی دی اف وجود دارد که یکی از این راه ها بهره گیری از سایت هایی است که قابلیت تبدیل اکسل به پی دی اف انلاین را فراهم کرده اند.

سایت adobe یکی از سایت هایی که قابلیت تبدیل اکسل به پی دی اف را فراهم کرده و شما میتوانید با انتخاب فایل اکسل تان در کسری از ثانیه فرمت پی دی اف آن را تحویل بگیرید.

سایت https://smallpdf.com/excel-to-pdf از دیگر سایت هایی است که میتوانید فایل خود را در آن آپلود کنید و به راحتی فرمت پی دی اف آن را تحویل بگیرید.

تبدیل اکسل به پی دی اف انلاین

نرم افزار تبدیل اکسل به پی دی اف

کی از روش هایی که میتوانید خروجی پی دی اف از فایل اکسل تان داشته باشید استفاده از نرم افزار تبدیل اکسل به پی دی اف میباشد. در این حوزه نرم افزار های مختلفی ارائه شده ند که شما میتوانید از آن ها استفاده کنید.

تعدادی از آن ها پولی هستند اما در ایران این برنامه ها چندان مورد استفاده قرار نمیگیرند(!) به همین دلیل ما تعدادی از محبوب ترین نرم افزار تبدیل اکسل به پی دی اف را به شما معرفی کرده ایم:


Free Excel to PDF Converter

این برنامه برای تبدیل رایگان اکسل به PDF یک برنامه کاربردی مفید و رایگان برای استفاده است. این برنامه صفحات گسترده اکسل را به اسناد PDF تبدیل می کند. این یک برنامه واضح با محیط کاربری آسان برای درک دارد. این امکان تبدیل سریع را با حفظ کیفیت فایل فراهم می کند. این برنامه برای ویندوز استفاده میشود و میتواند CSV را به PDF تبدیل کنند.

شما میتوانید برای دانلود رایگان برنامه تبدیل اکسل به پی دی اف به سایت های معتبری در این حوزه مراجعه کنید تا بدون هیچ گونه باگی بتوانید فایل اکسل تان را به پی دی اف تبدیل کنید.

Soda PDF

Soda PDF یک ویرایشگر PDF با امکانات کامل با برنامه های مبتنی بر ابر و دسکتاپ است. و کاملاً قادر به تبدیل صادقانه فایل های XLS به اسناد PDF است. Soda PDF همچنین قادر به تبدیل انواع فایل های دیگر انسان به فایل های PDF است.

این برنامه رایگان نیست ولی قیمت معقول دارد که با مجوز در دسترس برای اشتراک ماهانه یا سالانه قرار گرفته است. سطوح پرداخت مختلف نیز با توجه به تعداد ویژگی های اضافی ترجیح داده شده، مانند حفاظت از رمز عبور، در دسترس است.

تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید

تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید بسیار آسان است. دو روش مختلف برای این کار وجود دارد. اولین مورد این است که به سادگی سند خود را از طریق برنامه اکسل به صورت PDF ذخیره کنید. روش دوم استفاده از نرم افزار تبدیل اکسل به پی دی اف است.

تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید
  • فایل اکسل را با فرمت PDF در اندروید ذخیره کنید
  1. سند Excel را که می خواهید ویرایش کنید باز کنید.
  2. به دنبال گزینه “share and export” یا “record” باشید
  3. فرمت خروجی را انتخاب کنید: PDF
  4. شما باید مقصد فایل را انتخاب کنید تا خروجی در مقصد مورد نظرتان ذخیره شود.
  • تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید انلاین

تمام سایت هایی که در قسمت بالا معرفی کردیم میتوانند برای تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید نیز مورد استفاده قرار گیرند. شما میتوانید فایل مورد نظرتان را در این سایت ها آپلود کنید و فایل اکسل را به پی دی اف تبدیل کنید.

  • نرم افزار تبدیل اکسل به پی دی اف اندروید

نرم افزار Excel to PDF Converter و XLSX to PDF Converter‏ برنامه هایی هستند که میتوانید برای تبدیل اکسل به pdf اندروید از آن ها استفاده کنید و در کوتاهترین زمان فایل مورد نظرتان را به فرمت دلخواه تبدیل کنید.

تبدیل نمودار اکسل به پی دی اف

تمام مواردی که گفته شد امکان استفاده برای تبدیل نمودار اکسل به پی دی اف را دارند و شما میتوانید از تمام این روش های برای تبدیل نمودار اکسل به پی دی اف در کوتاهترین زمان استفاده کنید.

جمعبندی

ما در این صفحه انواع روش های تبدیل فایل اکسل به پی دی اف در ویندوز 7 و 8 و 10 و اندروید را توضیح دادیم و به صورت کاملا تصویری و همراه با فیلم روش هایی که میتوانید از طریق برنامه اکسل خروجی پی دی اف بگیرید را توضیح داده ایم. اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در بخش نظرات بیان کنید تا پاسخ شما را در کوتاهترین زمان بدهیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.